Mit adott nekem a Xing Yi Quan?

2017. augusztus 06. 13:31 - Sárkánylovasok SE

- Edzőtársunk, MM tollából -

 

  • Erősebb és stabilabb lettem. Fizikailag és lelkileg is.

160 cm-s, 49 kg nőként eléggé kiszolgáltatott tud lenni az ember, ha kevés a fizikai ereje. Eleve ezt feltételezheti egy külső szemlélő, de ezt meg is élni, eléggé hervasztó. Nyilván nem kell átalakulni a női Schwarzeneggerré, hogy a kiszolgáltatottság érzése megszűnjön, de bármilyen is a testalkatod, és bármilyen életmódot is folytatsz, fontos a fizikai erő. (Amikor egy befőttes üveget kézzel kinyitok, és nem kell hozzá a nyitót előkeresni, az nekem sikerélmény :D )

Az, hogy az ember lelkileg erősebb, azt hiszem nyilvánvaló, hogy miért jó. Nem mindegy, hogy hagyja magát az élet viharaitól megtépázni, vagy ugyanazt a vihart igazából már nem is látja viharnak, csak egy kis esőnek, és még örül is, hogy felfrissíti.

  • Magabiztosabb és kiegyensúlyozottabb lettem.

A fentebb említettek miatt jövő sikerélmény bizony jótékony hatású a magabiztosságra és az önértékelésre is. Ezt ugyan nem „brit tudósok” állapították meg :) , de attól ez még IGAZ.

  • Úgy vettem észre, hogy a bennem lévő női és férfi minőségeket segít egyensúlyban tartani.

Viszonylag fiús lánynak tartottam magam sokáig, talán leginkább azért, mert mások is annak tartottak. Nyilván ezzel létrehoztam magamnak nőgyógyászati problémákat is. Viszont a magabiztosságom és önértékelésem javulásával rájöttem, hogy tökmindegy, hogy mások milyen lánynak, nőnek tartanak, az az Ő szemüvegük. Ezért elkezdtem tudatosan törekedni arra, hogy jól érezzem magam a testemben, mert akkor „áradok” (nem nevet :D ez a legjobb szó rá), és ilyen állapotban vagyok egyensúlyban, vagyok Önmagam, és vannak bennem egyensúlyban a női és férfi minőségek.

Szóval jobban megélem a női oldalamat, mióta kung fu-zom, így egyensúlyba kerültem, és lehet, hogy hihetetlenül hangzik, de a nőgyógyászati problémáim elmúltak. Talán ez így túl egyszerűnek tűnik, de lehet ennyire egyszerű! Mint mindent, ezt is mi döntjük el :)

  • Egészségesebb vagyok.

A Xing Yi Quan alap mozgásformája, az Öt elem rendszere az öt yin szervhez tartozó energiapályákon lévő blokkokat oldja, és magát az energiapályát és az áramló energiát tisztítja. Egyrészt tök logikus, hogy ezzel csak jót tehetsz magadnak, másrészt, hogy minden szinten egészségesebbé tesz. Hiszen az energiáidban és az energiapályáidban lévő „szennyeződés” és blokkok az érzelmeid, hiedelmeid, beidegződéseid következményei, amit ha testi szinten oldasz, lelkileg is oldódni fog. És ez visszafelé is tapasztalható. Ezért is érdemes mindkét oldalról foglalkozni a kérdéssel.

A nőgyógyászati részt az előbb említettem, és azt gondolom, hogy úgy egyébként a fentebb leírtakból teljesen egyértelmű. Egyetlen panaszom volt még, amikor elkezdtem edzeni, mégpedig a jobb térdem. A sok tánctól bokasüllyedésem lett, és a jobb térdem rosszul kopott, fájt, kattogott olykor. Ennek a megoldása is baromi egyszerű volt: meg kellett erősíteni a tartó szerkezetet, ami meg is történt. Persze idő volt, kb. fél év, de elmúlt. Ennek 4 éve. De inkább beletesztem az időt és munkát, minthogy elfogadjam, hogy 26 évesen nem tudok felmenni a lépcsőn. 

A továbbiakat nem fejtem ki, mert egyenes következményei a fentebbieknek:

  • Jobban tisztelem magam.
  • Megismertem a határaimat.
  • És megismertem a szükségleteimet.
  • Megtanultan figyelni.
  • Sokkal jobban szeretem magam, mint azelőtt.
  • Szeretettelibbek a kapcsolataim.


Hát, ezt adta nekem a kung fu.

mxyqi_mitadott.jpg

És még egy nagyon fontos dolog!!!

Hogy mindezt mennyi IDŐ alatt?

Nekem ez egy 5 éve elkezdett FOLYAMAT eddigi eredménye.

Tudom, hogy manapság mindent azonnal akarunk, és sok mindent meg is kapunk.

De az életre való „felkészülésünk” is 9 hónap az anyaméhben! Nem lehet azonnal megszületni! (Abban az állapotban nem igazán lennénk életképesek, ugye?)

Ugyanígy a fent leírt változásokat sem jó azonnal elérni. Ez egy folyamat! Fizikai és lelki, és mindkettő tud fájdalmakkal járni, és fog is fájdalmakkal járni! De mindig pont annyival, amennyit elbírsz, még akkor is, ha akkor ott úgy érzed, hogy nem bírod. Máskülönben nem ott tartanál ;)

Gondolj bele, ha 5 év tapasztalását, fájdalmát egyszerre kaptam volna meg, mert én „most akarok mindent”, valószínűleg összeroppantam volna.

19264455_10155398553518426_6263468560174962777_o.jpg
Mint mozgásforma miért jó?

Azt gondolom, hogy olyan mozgásformát érdemes választani, ami az egész testedet - és az agyadat is - átmozgatja, fejleszti; ami megtanít koordinálni, érezni a saját testedet (amiben ezt az életedet leéled), úgy, hogy egészséges is tudsz maradni.

Tisztában vagyok vele, hogy más sportok is élvezetesek / hasznosak / fejlesztenek / erősítenek / stb., de amikor valaki azt gondolja és mondja magáról, hogy sportol és tesz az egészségéért, de közben látszik a tartásán/járásán/mozgásán, hogy egyébként kijavítható fizikai problémákkal küzd vagy eleve, vagy éppen pont a sport miatt, akkor azt gondolom, hogy ezzel árt magának. Főleg akkor, ha az esetleges egészségügyi problémákra gyógyszert is szed, vagy különböző gyógyászati segédeszközöket kénytelen használni, hogy sportolni, vagy egyáltalán járni tudjon. Ilyenkor legszívesebben megkérdezném: Hé Ember, ha a sport, amit űzöl, egészségre ártalmas (és itt most nem az egy-egy apróbb sérülésre gondolok), akkor minek csinálod?

Ahol én tanulok Xing Yi Quan-t, ott a harcművészetet elsősorban az egészség megőrzése, helyreállítása, és a belső szellemi munka megközelítésében oktatják, megjegyzem igen hatékonyan. Ajánlom neked is, ha hasonló problémákkal küzdesz, mint én, vagy ezeken a területeken szeretnél fejlődni.

 

 Kattints, és regisztrálj az INGYENES próbaedzésre: https://kungfu.sport.hu/kezdocsoport/

xyq_logo_feher_kicsi.jpg

Elérhetőségeink

www.kungfu.sport.hu

hello@sarkanylovasok.hu

FB-on is megtalálsz minket:

Magyar Xing Yi Quan Iskola - Katt ide!

Jáde Sárkány Mozgásközpont - Katt ide!

Edzéseinkről bővebben itt olvashatsz.

Iratkozz fel YouTube csatornánkra!

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mindennapokharcosai.blog.hu/api/trackback/id/tr5312723330

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása