Fejjel lefelé - avagy miért is kezdtem (újra) kung-fu-zni

2017. október 19. 13:45 - Sárkánylovasok SE

- Egy régi/új tanítványunk tollából -

Már több, mint egy hónapja elindult az új, kezdő csoportunk, s megkértük az újonnan érkezetteket, hogy ha van kedvük, számoljanak be tapasztalataikról. Meséljék el, hogyan, honnan, milyen indíttatásból érkeztek, és mit vártak és/vagy kaptak a kung-fu-tól eddig.

Íme az ősz első beszámolója! Fogadjátok szeretettel.

Azt hiszem, hogy a cím kicsit magyarázatra szorul, szóval kezdjük az elejéről végéről. Mit jelent, hogy “újra” kezdtem?

Kamaszkoromban kb. kilenc évig jártam edzésre, heti legalább kétszer, sőt, még versenyezni is eljutottam. Ennek már úgy jó tizenkét éve (kis matekkal be lehet lőni, hogy most taposom a 30-as éveim elejét). Az érdekes innen majd az lesz, hogy marhára nem a bunyókra, a technikákra vagy az erőnléti részére emlékszem vissza szívesen, hanem arra, hogy emberileg mit kaptam tőle.

Hiszem, hogy sok mindent azért értem el az életben, mert kung-fu-ztam, s használtam, amit ott tanultam: egyebek között a küzdőszellem erejét, az önkontrollt, a kitartást.

Ami pedig az újrakezdést magyarázza, ahhoz térjünk vissza a jelenbe, vagy inkább a közelmúltba. Feje tetejére állt az életem. Egy rossz karrier döntés elindított egy lavinát, ami maga alá temetett és épp keresem a kiutat. Szorongani kezdtem, terápiára járok. Felmondtam a munkahelyemen és az öt és fél éves, eljegyzésig eljutott kapcsolatom esett szét hónapok leforgása alatt.

Nem találtam, s még most sem teljesen találom az utam. Egyvalamit tudtam biztosra: ahogy eddig csináltam, az nem lesz jó. Az most nem fog kihúzni a csávából. Új emberré kell válni.

Mondhatnám, hogy görcsös, teljesítménykényszeres srác vagyok; olyannyira, hogy a saját érzelmeimet is lenyomtam, már-már “megszüntettem” csak azért, hogy fenntartsak egy illúziót. Kívülről látszólag sikeres és teljesen frankó életet éltem, de az, mint a kártyavár omlott össze.

Nyilván ki akarok ebből mászni és ezért sok mindennel próbálkozom; ebből persze csak egy dolog a kung-fu. Viszont a régi tapasztalatokból tudom, hogy talán az egyik legfontosabb. Miért gondolom így és miért ez a kung-fu jó most nekem? A válaszok talán meglepőek.

people-2600492_1280.jpg


Nem azért jöttem el, hogy kiverekedjem magamból a feszültséget. Persze, a mozgás segít, de azt egy boxzsák vagy egy aerobik óra is megoldja.

Én ellazulni jöttem ide. Megtanulni, hogy milyen óriási erő van bennem, mennyivel több, mint, amit nyers erőből ki tudok fejteni. Ugyanezt akarom megtanulni érzelmi, emberi téren is. Engedni érezni, megtanulni, hogy ha hagyom a testem, lelkem és érzéseimet szabadon együtt mozdulni, akkor mennyivel többre vagyok képes.

Eljöttem újra megtanulni koncentrálni. Arra, hogy most mi van. Mert most nyújtasz, most térsz ki az ütés elől vagy látod meg a lehetőséget. Egy pillanattal később már nem. Akkor már elmúlt.

Egyensúlyt akartam tanulni. A saját energiáim egyensúlyát. Használni és ápolni, ami bennem van. Szabadulni a kosztól és pezsdíteni azt a sok jót, ami ott van. Megtalálni a saját pozitív energiáimat, ami most nagyon nehéz nekem. Pedig ott van, ott szunnyad valahol.

Meg akarom tanulni, hogy az ellazultságot hogyan tudom erővé alakítani. Ez az, ami az igazán nehéz, szóval így egy hónap után még messze nem vagyok ott. Persze teljesen sosem leszek, de ebben ez a szép.

Nekem ez a kung-fu. Emberileg megváltozni. Lelkileg és érzelmileg gyógyulni. Az, hogy mellette fizikailag is erősödöm és ott is helyre kerülnek dolgok, “csak” egy bónusz.

Persze az is ad önbizalmat, hogy lassan elhiszem, hogy meg tudom majd védeni magam. De a lényeg nekem más. Ezért hívják harcMŰVÉSZETNEK. A művész az emberiségét adja bele dolgokba. Én szeretném, ha a kung-fu faragna engem. És már farag. Érzem a változást.

Tudom, hogy ez nem hangzik egy átlag sztorinak és sokan nem gondolnák, hogy ezért jöjjenek le edzeni. Sokaknak talán elvontnak, akár ezoterikusnak is hangozhat. Viszont én bárkinek javaslom, hogy látogasson le edzeni, aki lelkileg, emberileg akar több lenni, megváltozni és tanulni. Nekem segít ezt csinálni, Te meg nem veszíthetsz vele.

Ha valakit esetleg érdekelne több is, hogy mit élek át, mit adnak az edzések, nosza, jöhetnek a kérdések a kommentekben. És köszi, hogy elolvastátok a sztorim ;).

Ha neked is van olyan terület az életedben, amin változtatni szeretnél (akár lelki, akár egészségügyi dolog), szeretettel várunk minden második kedd este 20 órakor, a Jáde Sárkány Mozgásközpontban!

 Xiang Gong - "Illatos torna" nevű csikung tanfolyamunkon olyan módszert tanulhatsz meg, melyet otthon, egyedül is tudsz gyakorolni. Nagyon könnyed és laza karmozgásból álló gyakorlatsor, melynek segítségével megtisztulnak a különböző szervekhez tartozó energiapályák, és eltűnnek az ezeken kialakult blokkok.

Videó a tanfolyamról ITT.

xyq_logo_feher_kicsi.jpg

Elérhetőségeink

www.kungfu.sport.hu

hello@sarkanylovasok.hu

FB-on is megtalálsz minket:

Magyar Xing Yi Quan Iskola - Katt ide!

Jáde Sárkány Mozgásközpont - Katt ide!

Edzéseinkről bővebben itt olvashatsz.

Iratkozz fel YouTube csatornánkra!

 

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mindennapokharcosai.blog.hu/api/trackback/id/tr2413025798

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása